Pemakluman Pelaksanaan Bazar Ramadan Tahun 2022 Di Bandaraya Kota Kinabalu
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Perkhidmatan “Drive In” Dewan Bandaraya Kota Kinabalu (DBKK) akan memberikan kemudahan perkhidmatan kaunter kepada pelanggan DBKK terutamanya golongan orang kurang upaya, warga emas dan wanita mengandung tanpa perlu turun daripada kenderaan.
Pengwujudan perkhidmatan ini juga merupakan cara DBKK dalam menyokong aspirasi Kerajaan Negeri Sabah untuk mentransformasikan tadbir urus dalam meningkatkan ketelusan dan keberkesanan perkhidmatan awam.
Perkhidmatan yang ditawarkan adalah:-
❖ Pembayaran Cukai Kadaran
❖ Pembayaran Kompaun
❖ Pembelian Kupon Letak Kereta
❖ Pembelian Borang-borang
❖ Pembayaran Am
![]() | Hari Ini | 37 |
![]() | Semalam | 95 |
![]() | Minggu Ini | 281 |
![]() | Bulan Ini | 1653 |
![]() | Jumlah Pelawat | 483560 |
DEWAN BANDARAYA KOTA KINABALU
No.1, Jalan Bandaran,
88675 Kota Kinabalu, Sabah.
Talian Am: 088-521800
Fax: 088-219175
Tingkat 7,
Bangunan Centre Point Sabah
88000 Kota Kinabalu
Talian Am: 088-244000
Fax: 088-231004
Hotline Aduan Awam:
012-222 0220 (WhatsApp)
Aduan Awam: 088-313991
Isnin-Jumaat (8 pagi-5 petang) E-mel: eims@dbkk.sabah.gov.my
Pertanyaan Pembayaran Online:
012-8911249 (WhatsApp)
012-8851249 (WhatsApp)