PENDAHULUAN
Jabatan Teknologi Maklumat (JTM) diketuai oleh seorang pengarah dan dibantu oleh seorang pegawai kanan, 2 pegawai, 2 penolong pegawai serta 13 kakitangan lain. Jabatan ini terdiri daripada 3 bahagian iaitu Bahagian Pelaksanaan & Pentadbiran, Bahagian Penyelenggaraan & Sokongan dan Bahagian Multimedia & Web.
OBJEKTIF JABATAN
Memperkasakan inovasi ICT ke arah menyepadukan proses merentas jabatan selaras halatuju pendigitalan organisasi untuk meningkatkan kegirangan pelanggan
FUNGSI UTAMA JABATAN
- Mengawal pelaksanaan dasar teknologi maklumat organisasi
- Menyediakan dan memastikan keselamatan sistem rangkaian dan pusat data sentiasa terpelihara
- Menyediakan dan memastikan infrastruktur teknologi maklumat organisasi sentiasa terpelihara
- Menyediakan kemudahan ICT selaras dengan keperluan jabatan
- Merancang, membangun, mengurus, melaksana dan menyelenggara sistem ICT yang menyokong operasi organisasi
- Merancang dan menyelenggara perkakasan ICT
- Melaksanakan penggunaan ICT dalam meningkatkan keberkesanan sistem penyampaian organisasi
PIAGAM PELANGGAN
- Komitmen kami adalah sentiasa bersedia memberi perkhidmatan yang cepat, cekap dan tepat
- Tempoh mengambil tindakan ke atas masalah komputer - 60 minit
• Komputer dan Pencetak - 5 hari
• Desktop Application - 1 hari - Tempoh memberi keputusan permohonan perkakasan dan perisian komputer
- Tempoh memproses permintaan paparan dalam laman web – 5 hari
- Tempoh menyiapkan rekabentuk grafik (dengan syarat bahan sumber diterima lengkap) - 5 hari
- Tempoh memberikan keputusan terhadap permintaan perkhidmatan rakaman video/ fotografi - 2 hari
FUNGSI BAHAGIAN-BAHAGIAN DALAM JABATAN | ||
Bahagian Pelaksanaan & Pentadbiran (BPP) | Bahagian Penyelenggaraan & Sokongan (BPS) | Bahagian Multimedia & Web (BMW) |
|
|
|